ISO 9001 يك استاندارد مديريت كيفيت

۳۵ بازديد

 

ISO 9001 يك استاندارد مديريت كيفيت است. اين براي همه سازمانها صرف نظر از اندازه آن‌ها يا آنچه كه انجام مي‌دهند اعمال مي‌شود. اين مي‌تواند به سازمانهاي توليد و خدمات كمك كند تا استانداردهاي كيفي را كه در سراسر جهان شناخته‌شده و مورد احترام است ، بدست آورند.

 

خط مشي كيفيت بيانيه‌اي رسمي از مديريت است كه با طرح تجاري ، بازاريابي و نيازهاي مشتري ارتباط نزديك دارد. خط مشي كيفيت در همه سطوح و توسط همه كارمندان قابل درك و دنبال است. به هر كارمندي اهداف قابل اندازه گيري داده مي‌شود تا در جهت رسيدن به آن تلاش كند.

 

تصميمات مربوط به سيستم كيفيت بر اساس داده‌هاي ثبت شده گرفته مي‌شود و سيستم مرتباً ازنظر انطباق و اثربخشي كنترل و ارزيابي مي‌شود.

 

سوابق بايد چگونگي و محل پردازش مواد اوليه و محصولات را نشان دهند تا بتوان محصولات و مشكلات را از طريق منبع جستجو كرد.

 

شما بايد نيازهاي مشتري را تعريف كنيد و سيستم‌هايي براي برقراري ارتباط با مشتريان در مورد اطلاعات محصول ، سؤالات ، قراردادها ، سفارشات ، نظرات و شكايات ايجاد كنيد.

 

هنگام توليد محصولات جديد ، بايد مراحل توليد را با آزمايش مناسب در هر مرحله برنامه ريزي كنيد. شما بايد تست و مستند كنيد كه آيا اين محصول الزامات طراحي ، الزامات نظارتي و نيازهاي كاربر را برآورده مي‌كند.

 

شما بايد مرتباً از طريق مميزي‌ها و جلسات داخلي عملكرد را مرور كنيد. مشخص كنيد آيا سيستم كيفيت كار مي‌كند و چه پيشرفت‌هايي مي‌تواند انجام شود. با مشكلات گذشته و مشكلات بالقوه كنار بياييد. اين فعاليتها و تصميمات حاصل را ثبت كرده و اثربخشي آن‌ها را كنترل كنيد (توجه داشته باشيد: براي مميزي‌هاي داخلي به روش مستند نياز داريد).

 

براي رسيدگي به ناسازگاري واقعي و بالقوه (مسائل تأمين كننده يا مشتري يا مسائل داخلي) به روشهاي مستند نياز داريد. اطمينان حاصل كنيد كه هيچ كس از محصول بد استفاده نمي‌كند ، تعيين اينكه با محصول بد چه كاري بايد انجام شود ، با دليل اصلي مشكل برخورد كرده و سوابق را براي استفاده به‌عنوان ابزاري براي بهبود سيستم ثبت كرده است.

نسخه‌اي از استاندارد ISO 9001: 2015 را خريداري كنيد

اگر قبلاً اين كار را نكرده‌ايد ، توصيه مي‌كنيم با خريد پيش نويس نسخه يا بازنگري‌هاي نهايي استاندارد ، هم اكنون آماده شويد.

به‌طور گسترده‌اي شناخته‌شده است كه مديريت كيفيت مناسب ، تجارت را بهبود مي‌بخشد ، كه اغلب تأثير مثبتي بر سرمايه گذاري ، سهم بازار ، رشد فروش ، حاشيه فروش ، مزيت رقابتي و جلوگيري از طرح دعوا دارد. به گفته ويد و بارنز ، اصول كيفيت در ISO 9001: 2015 نيز صحيح است ، كه اظهار داشتند: "دستورالعمل‌هاي ISO 9000 مدل جامعي از دستگاه‌هاي مديريت كيفيت را ارائه مي‌دهند كه مي‌تواند باعث شود هر شركتي كه ISO را اجرا مي‌كند ، اغلب مزاياي زير را بدست آورد:

 

يك روند كارآمدتر و موثرتر ايجاد كنيد

افزايش رضايت و حفظ مشتري

كاهش مميزي‌ها

ارتقا Marketing بازاريابي

انگيزه ، آگاهي و روحيه كارمندان را بهبود ببخشيد

تجارت بين‌المللي را ارتقا دهيد

سود افزايش مي‌يابد

كاهش ضايعات و افزايش بهره وري

https://telegra.ph/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88-03-03

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.